Mörrums Konståkningsförening

Föreningsinformation

Mörrums konståkning – med bredden mot toppen!

Konståkning är träning, lek, tävling, motion och uppvisning. För många av åkarna blir det en livsstil.
 Alla som vill kan vara med, det ska vara roligt och lekfullt.
 Mörrums konståkning erbjuder med hjälp av välutbildade ledare träning för barn, ungdomar och vuxna. Vi erbjuder nivåanpassad träning efter åkarens egen ambitionsnivå och målsättning. Tävlingar finns på alla nivåer, för alla åldrar.
 Genom lek och rörelse lär vi barn och ungdomar skridskoåkningens grunder. Vi arbetar med att stimulera individen till kvalitativ och långsiktig idrottslig och personlig utveckling.
 Vi bedriver även elitverksamhet med målet för åkarna att nå både nationell och internationell toppnivå. Mörrums konståkning har under många år varit framgångsrika och vi har producerat många talanger på nationell toppnivå.
 Glädje, glöd och gemenskap är drivkrafterna i vår verksamhet. Vi bedriver och utvecklar verksamheten
så att vi har roligt, mår bra och presterar efter egen förmåga, intresse och vilja.
 I Mörrums konståknings gemenskap är och känner sig alla välkomna.

Klubbinformation.
Föreningsnummer32324-25